Firmamız
Ipsos, dünyanın lider araştırma şirketlerinden Ipsos Grubunun bir parçası olarak reklam, müşteri ve çalışan memnuniyeti, pazarlama, medya, kamuoyu araştırmaları ve geleceği tahmin, modelleme ve danışmanlık uzmanlıkları sunan global bir pazar araştırma şirketidir. Ipsos 500’e yakın çalışanı ve pazar payı ile Türkiye’nin en büyük araştırma şirketidir.
 
TÜİK’den sonra ülkemizin en fazla araştırmacıya sahip kuruluşu olan Ipsos, deneyimli araştırmacıları ile müşterilerinin işlerini geliştirmeleri için, ilk yaratıcı aşamadan, marka / hizmet / ürün gelişme evrelerine kadar olan tüm süreçte  ileri araştırma araçlarıyla, yüksek kalitede  çözüm üretir. Ipsos, hızlı tüketim,  perakende, dayanıklı tüketim,  sağlık, teknoloji, finans, otomotiv, medya,  turizm ve daha pek çok alanda müşterileri ile çözüm ortağı olarak çalışır.
 
Ipsos, ISO9001:2015, ISO20252 ve Güvenilir Araştırma Belgesi (GAB) kalite belgelerine sahiptir ve çalışmalarını bu kalite standartları çerçevesinde  yürütür.
 
Ipsos Grubu, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik prensiplerine bağlılık gösteren bir kuruluştur. Birleşmiş Milletler Küresel İlkelerinin aktif üyesi ve savunucusudur. Ipsos, çevreye olan etkilerini ve karbon ayak izini azaltmak hedefiyle faaliyetlerini sürdürür ve bu kapsamdaki global bağımsız kuruluş olan CDP (Carbon Disclosure Project)’ye global olarak rapor verir.
Üyeliklerimiz ve Sertifikalarımız
Uzmanlık Alanları
Uzmanlık Alanı Seçiniz:
Ipsos'ta her şey insanla başlar. Çünkü bir markanın büyümesi daha fazla insanın markanızı tercih etmesiyle gerçekleşir. Bu da markanızın kolayca ulaşılabilir olmasına bağlıdır. İnsanların karar verme şekilleri karmaşık ve değişkendir; tepkilerini otomatik veya kasıtlı olarak vermezler. Tüketiciler, çevrelerinde ve hayatlarında olup bitenlere bağlı olarak düşünme ve karar verme şekillerini adapte eder. Ipsos, yalnızca marka takibinden çok daha fazlasını, insanların gerçekliklerinin dinamik bağlamına dayanan çok kapsamlı, kolayca anlaşılabilen bir marka sağlık ekosistemi sunar. Satın alma kararları verirken insanlar için marka deneyiminin, imajının ve ilişkisinin hangi yönlerinin önemli olduğuna dair doğru bir bakış açısı sunuyor ve tüm marka kanalları ve temas noktalarında aktivasyon sağlamak için doğru rotayı belirleme konusunda rehberlik sağlıyoruz.
Tüketici Panelleri, müşterilerimizin pazarlama ve satış etkinliğini ölçmelerini, izlemelerini ve iyileştirmelerini sağlar. Pazar satışlarını ve paylarını arttırmak için veri, analiz ve uygulanabilir içgörü sağlıyoruz. Ipsos dünyanın dokuz pazarına yayılmış durumda olan tüketici paneli uygulamalarında 20 yıllık deneyimi bulunmaktadır. Temsili bir tüketici örneklemi üzerinden birçok kategorideki satın alma ve tüketim bilgilerini sürekli izliyoruz. Tüketici Panelleri, tüm demografik kategoriler ve perakende kategorilerindeki tüketici davranışlarına kapsamlı bir bakış sağlar. Müşterilerimize, web tabanlı kontrol panelleri ve verilerin ötesinde içgörüler de dahil olmak üzere tüm süreçlerimizde kaliteye odaklanan ve en son teknolojiyi kullanan özelleştirilmiş ve esnek çözümler sunuyoruz. Akıllı çözümlerimizi, tüketici yeteneklerimizle yeni pazar gerçeklerini ve müşteri geri bildirimlerini yansıtacak şekilde sürekli geliştirmekteyiz.
Ipsos, bilinçli ve bilinçdışı yanıtları bir araya getiren onaylanmış Kilit Performans Göstergeleriyle (KPI'lar) gözlemlenen marka etkisi metriklerinin yanı sıra, gerçek hayatta reklamlara maruz bırakarak mükemmel bir dikkat ölçümü sağlar. Bilişselliğin Davranış Bilimleri ilkelerini kullanarak dünyanın önde gelen dikkat ölçümünü sunuyoruz. Platformumuz, temelden ileri düzeye menü tabanlı bir yaklaşımla bir veya birden fazla varlığın esnek ve hızlı bir şekilde test edilmesini sağlar. Son 10 yılda 800’den fazla fikir, senaryo veya reklamın yayın öncesi testlerini gerçekleştiren uzman ekibimizle, tüm kreatif geliştirme ve mükelleştirme sürecinde, markaların iş hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için sanat, bilim ve bilgiyi birleştiriyoruz.
Tüketici Panelleri, müşterilerimizin pazarlama ve satış etkinliklerini ölçmelerini, takip etmelerini ve geliştirmelerini sağlar. Pazar satışlarını ve paylarını artırmak için veriler, analizler ve eyleme dönüştürülebilir içgörüler sağlıyoruz. Ipsos, 20 yıllık tüketici paneli deneyimine sahiptir ve dünya çapında dokuz pazara yayılmıştır. Temsili bir tüketici örneği aracılığıyla birçok kategorideki satın alma ve tüketim bilgilerini sürekli olarak izliyoruz. Tüketici Panelleri, tüm demografik bilgiler ve perakendeciler genelinde kapsamlı bir tüketici davranışı görünümü sağlar. Müşteri web tabanlı panoları ve verilerin ötesindeki içgörüler dahil tüm süreçlerimizde kaliteye odaklanarak ve en son teknolojiyi kullanarak özelleştirilmiş ve esnek çözümler sunuyoruz. Akıllı çözümlerimizi, tüketici yeteneklerimiz aracılığıyla yeni pazar gerçeklerini ve müşteri geri bildirimlerini yansıtacak şekilde sürekli olarak geliştiriyoruz.
Müşteri Deneyimi (CX), bir müşterinin - ister tüketici ister B2B - bir kuruluşla olan ve genel marka deneyimlerini içeren tüm etkileşimlerinin toplamıdır. Geçmiş, şimdiki ve gelecekteki duygusal ve işlevsel niyetler olmak üzere her temas noktası ve kanalda yaşanan algılar ve deneyimlerle ilgilidir. Araştırmalar, Müşteri Deneyimini doğru yapan şirketlerin finansal kazancını katladıklarını göstermektedir. Müşteri Deneyimi, tüm CEO’ların ilk gündem maddesi olsa da kuruluşların bu alanda çok çalışması gerektiğini ve bunu doğru yapmanın zor bir iş olduğunu biliyoruz. Kârlı bir büyüme sağlayan müşteri deneyimleri sunmak için müşterilerimizin bu zorlukları aşmalarına yardımcı oluyoruz. Kuruluşların Müşteri Deneyimiyle Yatırım Getirisi (ROCXI) sunmak için mevcut müşterilerini korumalarına ve risk altındakileri geri kazanmalarına, harcama paylarını, aktif desteklerini ve operasyonel verimliliklerini artırmalarına yardımcı oluyoruz.
Amacımız, karmaşık verilerden, anlamlı bilgiye ulaşılmasını sağlamak. İleri istatistiki yöntemler ve modelleme teknikleri ile ham verilerden anlamlı ve eyleme dönüştürülebilir içgörüler elde ediyoruz. Pazarlama yatırım optimizasyonu, Satış tahmini, Segmentasyon, Metin madeciliği ve analizi, istatistiksel testler ile verinin yorumlanması ve çok daha fazlası ile Stratejik karar verme süreçlerine ışık tutmaya çalışıyoruz.
Markalarımız için en uygun, en etkili ve farklılaştırılmış büyüme stratejisini tanımlamak için araştırma ve danışmanlık hizmetlerimizi bir arada sunuyoruz. Çalışmalarımızın her biri, etkinleştirme ve iş etkisine yönelen bir bakış açısıyla oluşturulmaktadır. Ipsos'un araştırma kapasitesi ve küresel erişiminden yararlanan multidisipliner uzman ekibimizle; müşteriler, pazarlar, markalar, inovasyon gibi konuların yanı sıra gelecekte başarmak istediğiniz konular için stratejiler üretirken karmaşık soruların altından kalkmaya yardımcı olur.
Hükümet ve kamu sektöründeki müşterilerin daha iyi, kanıta dayalı kararlar almalarına yardımcı olmak için özelleştirilmiş araştırmalar tasarlar, geliştirir ve yürütürüz. 38 ülkedeki uzman ekiplerimiz, tüm kamu politikası konularında karar vericilere yardımcı olmak için derinlemesine sektör bilgisine sahiptir. Veri tesliminin ötesine geçiyoruz: müşterilerimize bu anlayışı verimli ve etkili politikalara, programlara, iletişim stratejilerine ve pazarlama girişimlerine en iyi şekilde nasıl çevirebilecekleri konusunda tavsiyelerde bulunuyoruz.
50'den fazla ülkede çalışmakta olan sektör uzmanlarımız, erken evredeki varlık geliştirmeden başlayarak lansman sonrası takip ve konumlandırmaya kadar sağlık ürünü yaşam evreleri boyunca işle ilgili sorularınıza çözüm üretir. Müşteri profilimiz, küçük ölçekli biyoteknoloji firmalarından büyük ilaç firmaları ve kâr amacı gütmeyen uluslararası sağlık kuruluşlarına kadar uzanmaktadır. Sağlık çalışanları, sağlık ödemelerini karşılayan kurumlar ve hastalardan gelen görüşleri entegre ederek çok paydaşlı bir yaklaşımı savunuyor ve harici veri kaynaklarını düzenli olarak birincil araştırmamızla birleştirerek işimize yeni bakış açıları ve bağlam kazandırıyoruz. Sayısı 1000'i aşan uzman çalışanımızla, pazar bilgimizi ilgili yerlerde küresel programlar aracılığıyla birleştirerek tüm kilit pazarlarda küresel, bölgesel ve yerel müşterilerimize tutarlı bir hizmet sunuyoruz.
Müşterilerimizin ürün yaşam döngüsünün her aşamasında üstünlük elde etmeleri için teknik titizlik ile yönlendirici rehberliğin ideal bir denge sağlıyoruz. Bunu, ürün gelişimini desteklemek için farklı veri kaynakları kullanarak yapıyoruz. Dünyanın en büyük ürün test danışmanı olarak, duyusal optimizasyon, kategori değerlendirmeleri, prototip tarama, konsept/ürün uyumu, rekabetçi kıyaslama, maliyet tasarrufu ve ürün kalitesi iyileştirmeleri için "Gerçek İnsanlardan Gerçek İçgörüler" temelli bir çözüm paketi sunuyoruz. Günümüz dünyasında ürün testi, düzgün ve başarılı bir ürün inovasyonu veya yenilemesi için gerekli titizliği sağlarken aynı zamanda çevik ve uygun maliyetli olmalıdır. Benzersiz, ödüllü tescilli çözümleri kullanarak, müşterilerin küresel olarak başarılı ürün test protokolleri oluşturmasına yardımcı olduk.
Topluluklar, markaların tüketiciler, hastalar veya vatandaşlarla iş birlikçi ortamlar aracılığıyla gerçek zamanlı olarak etkileşim kurmasını sağlar. Etki yaratacak girdiler sağlamak için istekli olan hedef kitleye erişerek içgörüler oluşturmaya, inovasyonu tetiklemeye ve etki elde etmeye yardım ederler. Esnek ve patenti bize ait olan çevrimiçi platformumuz, temel tüketici ve kategori anlayışından birlikte yaratma, uyaran optimizasyonu, satın almaya giden yol ve daha fazlasına kadar uzanan çalışmalar için bütünleşik ve çok boyutlu öğrenme fırsatları sunar. İçsel motivasyon odaklı ve güvenilir, tüketiciler tarafından yönlendirilen keşifler ve içgörüler elde etmek için gerçek anlamda sosyal ve iş birlikçi bir ortam oluşturan, kanıtlanmış bir "önce katılım" yaklaşımına sahibiz. Entegrasyon, hem Ipsos'un içinde hem de müşterilerimizin kuruluşları ile ortaklaşa olarak yaklaşımızın merkezinde yer alır. Hem yerel hem de çok ülkeli etkileşimlerde verimliliği artırmak ve değer yaratmak için önemli pazarlar, uzmanlık alanları ve metodolojiler arasındaki eksiklikleri gidermekte kararlıyız.
Ipsos, 25 yıldan uzun bir süredir insan sayımı yapan yazılım ve perakende teknolojisinin gelişmesinde öncü rol oynamıştır. İnsan sayım sensörlerimiz, bir mağazaya giren birden fazla müşteriyi algılayabilir ve % 95'ten fazla doğruluk oranıyla sektörün en yüksek standardına sahiptir. İnsan sayım kameralarımız ise bir mağazaya giren potansiyel müşteri akışını belli bir süre içinde devamlı ve saatlik olarak yakalar. Perakendeciler sundukları kampanyalar, ödüller ve akılda kalacak deneyimlerle müşterileri mağazalarına çekmeye çalışırken, mağaza yakınındaki yaya trafiğini artırmak, müşteri davranışlarını etkilemek ve satışları artırmak için size daha çok fırsat sunar. Vitrinleri ve yaya trafiğinin yoğun ve sakin olduğu zamanları planlayan çalışanlarınızı kullanarak marka farkındalığının etkisini ölçün. Böylece yaya trafiğini artıran etmenleri tanımlayabilir ve toplam perakende mağaza performansını geliştirmek için gerekli değişiklikleri yapabilirsiniz. Kapıdan giren insan sayısını takip etmenin yanı sıra, toplanan veriler stratejik ve operasyonel anlamda doğru kararları vermenizi sağlar. Uzman ekibimizle birlikte personelin planlanmasından trend analizine ve perakende doluluk seviyelerine her şeyin belirlenmesiyle anlık alınan bu içgörüler, dönüşümleri artırmak için mağazada yapılması gereken iyileştirmeleri işaret ediyoruz.
15 yıldır tanınmış bir lider olan Synthesio, milyarlarca çevrimiçi sohbeti toplayarak, yapılandırarak ve analiz ederek tüketici odaklı kararları geniş ölçekte destekler. Kısa süre önce Forrester tarafından 2021 Yapay Zeka Destekli Tüketici İstihbarat (AICI) Platformları Dalgası'nda (AI-Enabled Consumer Intelligence Platforms Wave) "Lider" olarak adlandırılan ve en yüksek puanı alan hibrit satıcı olan Synthesio, Ipsos'un metodolojilerinin ve analitik çerçevelerinin titizliği ile sosyal hızı birleştiriyor. Synthesio ile markalara aşağıdaki konularda yardımcı oluyoruz: Çevrimiçi konuşmayı tanımlayan ve yönlendiren belirli dil kalıplarını ortaya çıkararak sürekli değişen tüketicileri anlamak Çevrimiçi konuşmaların etkisini iş hedeflerine ve marka performansına göre kıyaslamak ve izlemek Yeni, gelişmekte olan ihtiyaçları ortaya çıkararak ürün ve pazarlama stratejilerini yenilemek.
Operasyonlar, Ipsos'un toplumu, pazarları ve insanları tam olarak anlama hedefine ulaşmasını sağlamak için veri toplama biçimi fark etmeksizin katılımcılara en üst düzeyde kalite, güvenlik, hız ve maliyet etkinliği ile küresel erişim sağlar. Tüm Operasyonlar; araştırma tasarımı danışmanlığı, anket programlaması, çeviri, örnekleme, saha organizasyonu, veri işleme ve görselleştirme de dahil araştırma tasarımı, uygulama ve sunumla ilgili tüm aşamalarını destekler. Küresel ayak izimiz dahilinde, yerel ve küresel araştırma programları sunmak için tüm büyük bölgelerde uzman operasyonel merkezler bulunmaktadır. Katılımcılarımızın hızlı ve güvenli erişimini destekleyerek tüm kıtalarda 140'dan fazla ülkede katılımcı erişimini sağlıyoruz.
BİZE ULAŞIN
+90 216 587 1111
+90 216 465 1717
Centrum İş Merkezi,
Aydınevler Sanayi Cad. No:3
34854 Küçükyalı - İstanbul / Türkiye
Copyright © 2014 TÜAD.
Tüm hakları saklıdır.